Tájékoztató az elektronikus ügyintézésről
Letölthető nyomtatványok
Bevezető
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (a továbbiakban: Eüsztv.) és az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII. 19.) (a továbbiakban: Eüszr.) rendelkezései alapján az ügyfél jogosult az elektronikus ügyintézést biztosító szerv (l. Eüsztv, 1. § 17. pontja) előtt az ügyei intézése során ügyintézési cselekményeit elektronikus úton végezni, nyilatkozatait elektronikus úton megtenni.
Elektronikus ügyintézésre köteles valamennyi ügy tekintetében
Az elektronikus ügyintézést biztosító szerv az Eüsztv. és Eüszr. rendelkezéseinek megfelelően a feladat- és hatáskörükbe tartozó ügyek tekintetében kötelesek biztosítani az ügyfelek számára az elektronikus ügyintézés lehetőségét.
Nincs helye elektronikus ügyintézésnek
Ha jogszabály egy nyilatkozat megtétele vonatkozásában az elektronikus kapcsolattartást kötelezővé teszi, az e követelménynek meg nem felelő nyilatkozat hatálytalan, az alábbi esetek kivételével!
Nem alkalmazható az ügyféllel szemben hátrányos jogkövetkezmény
Az ügyfél az elektronikus ügyintézéshez szükséges nyilatkozatokat, eljárási cselekményeket és egyéb kötelezettségeket egységes, személyre szabott ügyintézési felületen (http://szuf.magyarorszag.hu) teljesítheti.
Kapcsolattartásra szolgáló elérhetőségek
Gazdálkodó szervezet ügyfél köteles bejelenteni az ügyintézési rendelkezésének nyilvántartásába az elektronikus kapcsolattartásra szolgáló elérhetőségét (a továbbiakban: hivatalos elérhetőség), ami lehet:
Természetes személy ügyintézési rendelkezésében jogosult megadni olyan hivatalos elérhetőséget, megfelel a fenti hivatalos elérhetőség követelményeinek. Ha az ügyfél hivatalos elérhetőséggel is rendelkezik, az elektronikus ügyintézést biztosító szerv elsősorban a hivatalos elérhetőségen tart kapcsolatot az ügyféllel. Ha jogszabály valamely nyilatkozat megtételét nem köti valamely kapcsolattartási mód alkalmazásához, az ügyfél szabadon választja meg az elektronikus ügyintézést biztosító szervvel való elektronikus kapcsolattartás módját.
Az elektronikus ügyintézést biztosító szerv az ügyfélnek címzett nyilatkozatai megtétele során, ha jogszabály a kapcsolattartás módját nem határozza meg:
Balatonfüredi Közös Önkormányzati Hivatala elektronikus ügyintézés céljára szolgáló elérhetőségei (hivatali kapu):
Balatonfüred Város Önkormányzata elektronikus ügyintézés céljára szolgáló elérhetőségei (hivatali kapu):
Balatonszőlős Község Önkormányzata elektronikus ügyintézés céljára szolgáló elérhetőségei (hivatali kapu):
Dörgicse Község Önkormányzata elektronikus ügyintézés céljára szolgáló elérhetőségei (hivatali kapu):
Pécsely Község Önkormányzata elektronikus ügyintézés céljára szolgáló elérhetőségei (hivatali kapu):
Vászoly Község Önkormányzata elektronikus ügyintézés céljára szolgáló elérhetőségei (hivatali kapu):
Elektronikus azonosítás
Az ügyfél akkor jogosult elektronikus azonosítás nélkül elektronikus ügyintézésre, ha az adott eljárási vagy ügyintézési cselekmény elvégzése vagy nyilatkozat megtétele nem elektronikus ügyintézés esetén egyáltalán nem igényli személyazonosító adat megadását. Minden más esetben kizárólag elektronikus azonosítást követően lehet elektronikusan ügyet intézni! Az ügyfél az elektronikus azonosítási szolgáltatás igénybevételével azonosíthatja magát, ami az ügyfélkapu (https://ugyfelkapu.gov.hu/), illetve gazdálkodó szervezetek esetén a cégkapu (https://tarhely.gov.hu/ckp-regisztracio/tajekoztato.html) alkalmazását jelenti.
Az elektronikus űrlapok elérhetősége és azokkal kezdeményezhető eljárások
Hagyományos űrlapok, formanyomtatványok elérhetősége és azokkal kezdeményezhető eljárások beküldésének a módja:
A https://www.balatonfured.hu honlapon megjelölt valamennyi ügytípus elektronikus ügyintézés keretében kezdeményezhető a honlapról letölthető Általános kérelem űrlap segítségével, melyet az ÁNYK alkalmazáson keresztül tud elektronikusan beküldeni, valamint PDF dokumentumot csatolni (AVDH hitelesítéssel).
Ezen dokumentumok beküldhetők az E-papír szolgáltatáson keresztül is Ügyfélkapu illetve Cégkapun használatával.
Adatkezeléssel kapcsolatos körülmények
Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) értelmében:
személyes adat:
különleges adat:
Az elektronikus ügyintézés során – a hagyományos papír alapú ügyintézéssel azonos módon – az ügyintézéshez szükséges személyes adatok kezelését az adott hatáskör gyakorlásának feltételeiről rendelkező jogszabály határozza meg, míg az adott jogszabály által nem nevesített személyes adatok kezelése az érintett hozzájárulása alapján történik.
Egyes közigazgatási eljárásokban – az ügyintézés érdekében – törvény rendelkezése alapján sor kerül különleges adatok kezelésére is. Ettől eltérő esetben – az Infotv. 6. §-ban foglalt eseteken túl – csak akkor kezelhető különleges adat, ha az adatkezeléshez az érintett írásban hozzájárul. Az ügyfél kérelmére, kezdeményezésére indult ügyben az együttműködő szervnél [l. Eüsztv. 51. § (1) bekezdés] rendelkezésre álló, az ügy elintézéséhez szükséges személyes adat tekintetében az ügyfél hozzájárulását vélelmezni kell a személyes adatnak az eljáró elektronikus ügyintézést biztosító szerv részére történő továbbításához, valamint az e szerv általi, az ügy elintézéséhez szükséges és elégséges kezeléséhez.
Az eljárásért fizetendő terhek elektronikus megfizetésének módjáról:
Természetes személy ügyfél jogosult, míg gazdálkodó szervezet köteles az ügyintézésért fizetendő közterheket, adminisztratív díjakat elektronikus úton megfizetni.
A díjfizetés pontos módjáról a félreértések elkerülése miatt, kérjük ügyintézőinnkel egyeztessen. Az eljárási illetékek megfizethetők az érintett Önkormányzat Illetékbeszedési számlájára történő banki átutalással.
Üzemszünet, üzemzavar
A Balatonfüredi Közös Önkormányzati Hivatal, mint elektronikus ügyintézést biztosító szerv az előre tervezett technikai tevékenységről az ügyfeleket legalább 3 nappal a tevékenység megkezdése előtt tájékoztatja a honlapján, a hivatal hirdetőtábláján.
Az elektronikus ügyintézés 1 munkanapot meghaladó szünetelése esetén az ügyfelek beadványaikat elektronikus utat nem igénylő módon is benyújthatják a hivatal iktatójába, abban az esetben is, ha az adott eljárástípusban a vonatkozó jogszabály alapján kizárólag elektronikus ügyintézésre van lehetőség. Előre nem tervezett üzemszünetről, vagy üzemzavarról, annak bekövetkezése esetén haladéktalanul tájékoztatást kell közzétenni.
Ha jogszabály eltérően nem rendelkezik, a határidőbe nem számít bele az a nap, amely során legalább négy órán át fennálló, üzemszünetet vagy az elektronikus ügyintézés korlátozott működőképességét okozó technikai tevékenység vagy üzemzavar akadályozta az elektronikus ügyintézést biztosító információs rendszerének működését.
Honlapunkon folyamatosan tájékozatjuk az elektronikusan intézhető ügyekről, azokhoz szükséges feltételekről, az ügymenetről, a kitöltendő nyomtatványokról és azok hitelesítéséről.
Kisvideók:
vaszoly.hu | Motor: WP | Sablon: Netstilus | Kinézet: K@tilla | Tartalom: vaszoly.hu
Felhívjuk a figyelmet, hogy az oldal „cookie”-kat (sütiket) használ. Fontos azonban tudni, hogy ezek semmilyen adatot nem tárolnak illetve küldenek az oldal látogatóiról vagy böngészési szokásairól, csak is az oldal használatát segítik. Weboldalunk használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. Ha mégsem szeretné akkor az internetböngésző beállításainak megváltoztatásával a sütik küldése letiltható!
2000 - 2024 © Vászoly Hivatalos Honlapja